Életem közel 20 éves búvármúltjára visszatekintve, azt kell látnom, hogy annyi vackot vettem már a boltokban, hogy abból lassan tengeralattjáróra is telne… Hogy miért? Mert nem értetettem hozzá. Nem tudtam különbséget tenni reklám és valóság között, design és érték között. Szerintem egy egészen jó kis summát fizettem tanulópénzként ezért a tapasztalatért. Kifizettem sok-sok felszerelésgyártót a nekem eladott felszerelések hasznából és ezért teljes nyugalommal és békés lélekkel úgy gondolom, hogy elmondhatom a véleményemet és megoszthatom a tapasztalatomat másokkal is. Tehetem ezt kertelés nélkül, akkor is, ha ez valamely gyártó, vagy forgalmazó számára nem a legjobb reklám… megtehetem, mert megvettem, kipróbáltam, használtam, és mert értek hozzá.

Értek hozzá, mert mérnökként technikailag elemezni tudom a marketing és design mögötti valós tartalmat. Értek hozzá, mert 15 év javítási gyakorlata alatt akkor meghibásodási statisztikát láttam amekkorát egy hobbi vagy technikai búvár soha nem fog. És értek hozzá, mert 3000 kiadott igazolvány mellé sok-sok ember merülésének végignézése tartozik. Ez 10000 feletti szám. Ennyi merülés alatt megtapasztaltam, hogy mi mitől stabil és mitől nem. És azt hiszem, ezen tapasztalataim a technikai merülések világába is megmérettettek és jónak találtatott – mert még itt vagyok, és arra készülök, hogy ezeket neked is átadjam…

Mindazok, akik eddig végigülték ezt a 2 napot, kivétel nélkül – pedig sok oktató is volt köztük – azt mondták, hogy ennek a mesének a feléről sem hallottak. Igen. Mert ez tapasztalat, ez nincs benne a katalógusokban…

Amire itt számíthatsz:

Megismered a felszerelések működését, így össze tudsz vetni dolgokat és látni fogod, hogy felszerelés és felszerelés, valamint felszerelés és katalógus között mi a különbség.

A működés lényegéből fakad az alkalmazhatóság, hiszen a bennük lévő technikai megoldások adják a lényeget és sokszor egy kiragadott katalógus paraméterrel nem mégy semmire. Két 1000 lóerős motort nem lehet összehasonlítani… Az egyik lehet egy traktoré, a másik egy versenyautóé vagy egy repülőgépé. Ha nem látod át a kialakításából, hogy mire való, azt vetetnek veled, amit az eladó akar… És ha még látod is… akkor sem tudod, hogy mennyire stabil, megbízható, olcsó vagy drága a gyártása és mennyi időnként hagyod ott a nadrágodat a javításra – ha egyáltalán javítható… mert nem mind az…

Megtanulsz látni, értékelni, választani és dönteni. És sok-sok pénzt megtakarítani…

Megtanulod a szervizelés alapjait. Nem leszel mester, de érteni fogod a lényeget. Annyit biztosan, hogy a következő szervizedet vagy meg tudd csinálni a segítségünkkel, vagy edd meg a klasszikus autószerelős szervizdíjat…

Nem csak fiúknak szól ez a történet… egy villáskulcs, egy kis szilikon és egy nyomásmérő óra nem „atomreaktor”. Aki tanulni akar, az jöjjön bátran.

Lehetőleg még akkor, amikor nem vett egy csomó vackot… leértékelten…

Ízelítőül olvass el néhány technikai gondolatot egy régi cikkemből, aminek a javított verzióját ma már csak azért nem teszem fel ide, mert úgyis lenyúlják…

Egy Lélegzet Ára – 1.

Egy Lélegzet Ára – 2.

Várunk.!

Ha jelentkezni szeretnél, vagy érdekel a tanfolyam, de kérdésed van, kérlek írj! Kattints a facebook profilomra és jelölj ismerősnek. Ezután ott a legjobb, ha írsz, mert azt naponta többször is nézem.

 

Olvasnék még erről a világról!

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.